Stroški pri prodaji nepremičnine

Nekategorizirano

Govorili bomo o stroških, ki jih imate pri prodaji nepremičnine. To temo smo imeli že večkrat med našimi nasveti,  ker pa prihaja do sprememb, bomo naše znanje osvežili.

Pri prodaji nepremičnine nastopi več korakov in postopkov, stranke pa ne zanimajo samo stroški, temveč tudi davki. Danes vam predstavljamo pet stroškov, ki jih imate pri prodaji nepremičnine.

1. ENERGETSKA IZKAZNICA

Pred prodajo je obvezno treba priskrbeti energetsko izkaznico – dokument o energetski učinkovitosti nepremičnine. Brez nje se nepremičnina ne more oglaševati, strošek izdelave je cca 100,00 € (za stanovanje – odvisno od same velikosti), pri hišah pa cca 200,00 €  (odvisno od velikosti).

2. DAVEK NA PROMET NEPREMIČNIN

Ko je prodajna pogodba podpisana, bo FURS odmeril davek na promet nepremičnin, ki znaša 2 % od prodajne vrednosti nepremičnine (npr. naša nepremičnina je vredna 100.000,00 €, torej plačamo davek na promet nepremičnin v višini 2.000,00 €).

3. STROŠEK OVERITVE

Prodajna pogodba se overi pri notarju, višina stroška pa je odvisna od vrednosti nepremičnine (pri stanovanjih je to cca od 80,00 do 100,00 € – odvisno od vrednosti nepremičnine in koliko prodajalcev overja samo prodajno pogodbo).

4. KAPITALSKI DOBIČEK

Davčna osnova za odmero dohodnine od dobička iz kapitala je razlika med vrednostjo kapitala ob odsvojitvi in vrednostjo kapitala ob pridobitvi. Stopnja davka se prične s 25 % in se na vsakih pet let znižuje. Če ste imeli na nepremičnini stalno prebivališče (vsaj tri leta), ki je predmet prodaje, potem ste tega davka oproščeni.

5. STROŠEK PRODAJNE POGODBE

Na ta strošek velikokrat pozabimo ali pa se prodajne pogodbe stranke lotijo kar same, zaradi česar prihaja do napak in težav. Priporočamo vam, da pogodbo pripravi oseba, ki je za to usposobljena.

Da bo prodaja čim manj stresna za lastnike, vam priporočamo, da le-to prepustite strokovnjakom  – nepremičninski agenciji, ki bo uredila zadevo od začetka do konca. To pomeni, da bodo nepremičnino oglaševali, vodili oglede, jo prodali, se pogajali s kupcem, pripravili prodajno pogodbo in izpeljali podpis le-te, izpolnili vse obrazce za davčno upravo in poskrbeli, da bo pogodba primerno deponirana do poplačila celotne kupnine (hkrati pa poskrbeli za poplačila morebitnih dolgov in izbris le-teh iz ZK) ter na koncu opravili tudi primopredajo. Pri nas poskrbimo še za prepis priključkov, da se lahko stranke resnično posvetijo samo selitvi.

Nazaj

Iskanje nepremičnin